به روزترین اخبار فناوری

صدای وب
کارهای من
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

کمتر کسی هست که به بازی‌های ویدیویی علاقه داشته باشد و ماریو را نشناسد. ماریو شخصیتی است که باعث شهرت اولین کنسول شرکت نینتندو یعنی NES شد. دیری نگذشت که ماریو تبدیل به محبوب‌ترین شخصیت نینتندو شد. از آن مهم‌تر این‌که برای بسیاری از گیمرها، ماریو چهره شاخص دنیای بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و تقریبا می‌توان گفت سرشناس‌ترین شخصیت در تمام دوران بازی‌های ویدیویی همین ماریو است.

Mario01

ماریو در قلمرو قارچ‌ها زندگی می‌کند، جایی که او با Bowser (که در ابتدا به آن کینگ کوپا می‌گفتند) مبارزه می‌کند. در اکثر بازی‌هایش، ماریو سعی دارد پرنسس Peach (که قبلا با نام پرنسس Toadstool شناخته می‌شد) را از دست Bowser نجات دهد.

ماریو از ابتدای ورودش به بازی‌های ویدیویی تا کنون در بیش از ۲۰۰ بازی حضور داشته است. از سوپر مایرو ۶۴ تا به حال، صدا پیشه ماریو کریس مارتینت بوده، کسی که صدا پیشه برادر ماریو یعنی لوییجی هم هست. مارتینت همچین صدای خود را به Wario و Waluigi که نسخه‌های “شیطانی” ماریو و لوییجی هستند، Toadsworth و MC Ballyhoo که دوستان ماریو و لوییجی به حساب می‌آیند و همین‌طور نسخه کودکی ماریو و لوییجی یعنی Baby Mario و Baby Luigi قرض داده است.

ویژگی‌های شخصیتی

با وجود تاریخچه طولانی‌اش، ماریو شخصیت ثابتی ندارد چون در تمام این سال‌ها این گیمرها بودند که می‌توانستند ویژگی‌های شخصیتی مورد نظر خود را در وجود این شخصیت رشد دهند. اما تقریبا همه ماریو را یک شخصیت آرام و مهربان می‌دانند که طرفدار خوبی‌ها است. بیشتر اوقات زندگی خودش را به خطر می‌اندازد تا جان میلیون‌ها نفر را از دست نقشه‌های پلید Bowser نجات دهد.

Mario02

ماریو همچنین کمی هم به برخی از غذاهای ایتالیی مثل پاستا و پیتزا علاقه دارد.

خاستگاه

ماریو توسط Shigeru Miyamoto، طراح بازی‌های نینتندو ساخته شد و اولین بار در بازی Donkey Kong در سال ۱۹۸۱ حضور یافت ولی در آن بازی به نام Jumpman معرفی شد.

شخصیتی که باید دوستش Pauline را از دست یک گوریل وحشی نجات می‌داد. این بازی در اصل از کارتون Popeye الهام گرفته شده بود ولی چون نینتندو اجازه نداشت از همان شخصیت‌ها در بازی خود استفاده کنید، شخصیت‌های بازی خود را خودش خلق کرد.

بعد از این‌که صاحب دفتر کار نینتندو در آمریکا یعنی Mario Segale یک روز با عصبانیت وارد دفتر کار نینتندو شد و از آن‌ها خواست که اجاره عقب افتاده‌شان را بدهند، کارمندان نینتندو هم به دلیل شباهت زیادی که بین Jumpman و آقای Mario Segale وجود داشت، نام Jumpman را به ماریو تغییر دادند و از آن زمان تا به حال همین نام روی این شخصیت باقی مانده است. بعد از Donkey Kong، ماریو دیگر در بازی‌های مخصوص به خودش نمایان شد. اولین بازی Mario Bros بود که در آن ماریو و برادرش لوییجی نقش‌های اصلی بازی را ایفا می‌کردند.

Mario03

لباس رکابی و کلاه و سبیل ماریو هم داستان مخصوص به خود را دارند. در آن زمان این امکان وجود نداشت که مثل امروز بازی‌ها را با تمام جزئیات طراحی کرد. طراحان شخصیت ماریو برای این‌که بتوانند بین بینی او و بقیه بخش‌های صورتش تفاوتی ایجاد کنند مجبور شدند برای ماریو سبیل بگذارند، چون جای کافی برای گذاشتن دهان روی صورت ماریو نداشتند. لباس رکابی ماریو هم نقش پس زمینه برای دست‌هایش را بازی می‌کرد. با یک لباس تمام قد آبی رنگ، طراحان راحت‌تر می‌توانستند حرکت دست‌های ماریو را نشان دهند. و بالاخره کلاه ماریو هم به این خاطر طراحی شد که نشان دادن حرکات مو با آن امکانات گرافیکی تقریبا غیر ممکن بود.

منتظر شنیدن داستان بقیه شخصیت‌های معروف دنیای بازی‌های ویدیویی باشید…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی