به روزترین اخبار فناوری

صدای وب
کارهای من
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ با شروع سال ۲۰۱۴ شایعاتی در رابطه با ناامن بود اپلکیشن‌های Talking Angela و Talking Ginger به گوش رسید تا اینکه دقت و نظر کاربران شک و دلهره را در دل همه انداخت. همراه ما باشید تا ببینیم که قضیه از چه قرار است.

کنجکاوی کاربران همیشه باعث کشف مسائل بسیار جالبی بوده است. اما این بار مسئله زیادی جالب است. بیایید نگاهی به چشمان حال حاضر آنجلا و جینجر بیندازیم. ابندا چشم آنجلا برای این کار وارد اپلکیشن Talking Angela شوید و از صفحه اسکرین شاتی بگیرید و بعد بر روی چشم آنجلا زوم کنید. ما برای اینکه بهتر متوجه شوید تصویری واضح‌تر برایتان ایجاد کردیم. نتیجه تصویر زیر است.

همان طور که مشاهده می‌کنید یک اتاق. یک اتاقی که هیچ شخصی در آن نیست. در قسمت آبی چشم او نیز سایه‌ای مشاهده می شود که هویت آن معلوم نیست. بعد از این موضوع آرشیوهایی در اینترنت و شبکه‌های مجازی در رابطه با این چشم منتشر شد که جعلی یا واقعی بودن آن‌ها فقط نیازمند دقت شما می‌باشد. از جمله این تصاویر می‌توانید به تصویر زیر اشاره کرد که تاریخچه‌ای از تصاویر درون چشم آنجلا به نمایش می‌گذارد که در بعضی از آن‌ها شاهد مردی در آن هستیم.

البته فقط این نیست به تصویر زیر نیز نگاهی بیندازید. همان طور که می‌بینید دو پسر در چشم آنجلا دیده می‌شوند که تشخیص درستی یا جعلی بودن آن را بر عهده خود شما می‌گذاریم. هزاران نوع تصویر در این رابطه وجود دارد که شما می‌توانید با جستجوی عبارت Talking Angela eye در موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را مشاهده کنید. حال بیایید از چشم آنجلا کمی دور شویم. اگر این موضوع را در نظر نگیریم بیایید نگاهی به گفتگوهای این هکر از زبان آنجلا بیندازیم.

به خاطر بعضی از کلمات زشت این تصویر معذرت می‌خواهیم. در هر بار آنجلا یا همان هکر جواب‌هایی جالب به شخص می‌دهد مثلا به شخصی که انگشت خود را بر روی وب‌کم نگه داشته است می‌گوید “من می‌دانم که تو داری دوربین را می‌پوشانی. انگشتت را جا به جا کن تا صورت زیبایت را ببینم”. این یکی از نمونه جواب‌های آنجلا است. وی در حین صحبت‌هایش هکر بودن خود را انکار می‌کند.

اما منشا این صحبت‌ها چیست؟ گفته می‌شود مدت‌ها پیش شخصی این بازی را هک کرده است و به وسیله آن برای بعضی از افراد که آنلاین هستند از زبان آنجلا پیام می‌دهد. خب این موضوع تا الان مشکلی ندارد اما اینجاست که همه چیز ناراحت کننده می‌شود. اخبار نشان می‌دهند که یک پسر بچه هفت ساله بعد از نصب این بازی به طور ناگهانی ناپدید شده است و دو پسر نیز کشته شده‌اند.

دلیل آن را نیز تقریبا می‌شود حدس زد. آن هم این است که احتمالا هکر از کاربر سوالاتی پرسیده و کاربر نیز جواب آن را به هکر داده است برای مثال آدرس خانه، مدرسه و یا… البته این موضوع محدود به Talking Angela نمی‌شود. بیایید نگاهی به چشم Ginger در بازی Talking Ginger بیندازیم. اگر دقیق تر نگاه کنید در چشم او یک سر سفید می‌بینید که عده زیادی می‌گویند این نشانه همان هکر است.

تصویر دوم این مطلب و دو تصویر بالایی هر دو از محیط بازی گرفته شده‌اند و کاملا رسمی هستند. بقیه تصاویری که مشاهده می‌کنید را نیز در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به دست آوردیم که اطمینانی به صحت آن‌ها نداریم. اما نکته اینجاست اگر این بازی اینقدر خطرناک است چرا از روی فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی و اپ استور پاک نمی‌شود؟ چرا اقدامی علیه آن صورت نمی‌گیرد؟ هیچ چیز معلوم نیست، ولی پیشنهاد ما به شما این است که خود و اطلاعاتتان را فدای سرگرمی‌تان نکنید و اگر این بازی را بر روی دستگاهتان دارید، به سرعت آن را پاک کرده و دیگر به سمت آن نروید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی