به روزترین اخبار فناوری

صدای وب
کارهای من
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

در زمانه‌ای که همه چیز تو جیبی و باریک شده است، کامپیوترهای شخصی به اندازه دایناسورها دیده می‌شوند، اما ظاهرا سال 2015 عزمش را جزم کرده تا تحولی شگرف در پی‌سی‌های دوست داشتنی ایجاد کند، تحولی که باعث تعاملی‌تر شدن، جالب‌تر شدن و پیشرفته‌تر شدن کامپیوترهای شخصی می‌شود.

در مطلب زیر با 6 تغییر بزرگی که قرار است روی حوزه پی‌سی‌ها تاثیر شگرف بگذارد، آشنا می‌شوید.

شارژ بی سیم

intelrezence-100536139-large

لپ‌تاپ خود را از این پس می‌توانید روی میز بگذارید و شارژش کنید. به هیچ سیم و آداپتوری هم احتیاج نیست. این همان چیزی است که اینتل به دنبالش است. فن‌آوری که سال آینده به واقعیت تبدیل می‌شود. این شرکت می‌خواهد فن‌آوری شارژ بی سیم را به کافه‌ها، رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌ها وارد کند و اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به این فن‌آوری سال آینده روانه بازار می‌شوند.

اینتل می‌کوشد که دنباله روی فن‌آوری Rezence یا A4WP از شرکت Alliance باشد. این فن‌آوری پیش از این‌ها آماده شده ولی کشاندن آن به مکان‌های تفریحی چند سالی طول می‌کشد. البته برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها هستند که در حال حاضر امکان شارژ بی‌سیم را برای اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها فراهم کرده و می‌خواهند لپ‌تاپ‌ها را هم به این مجموعه اضافه کنند.

افکندن تصاویر به صفحه نمایش‌ها

wp_20140910_13_00_28_pro-100413901-orig-100536143-large

سال 2015 می‌تواند امکان ارسال تصاویر از لپ‌تاپ‌ها به صفحه نمایش‌های دیگر را آن هم به صورت بی‌سیم فراهم کند. این فن‌آوری می‌تواند به حذف HDMI یا DisplayPort  بی‌انجامد. به این ترتیب که صفحه نمایش به محض اینکه لپ‌تاپی در محدوده سیگنالی قرار می‌گیرد، شروع به دریافت تصاویر می‌کند. اینتل باور دارد که بزودی لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به چندین صفحه بدون سیم مرتبط شوند. چیزی که می‌تواند در محیطهای آموزشی بسیار مفید واقع شود. اینتل در این زمینه و با استفاده از داک هوشمند پیش قدم است.

صفحه نمایش‌های بی سیم می‌توانند از وجود WiGig برای دریافت و پخش ویدئوهای 4k بدون هیچ توقفی استفاده کنند. بغیر از اینتل کوالکام هم قرار است سال آینده WiGig را به اسمارتفونها و تبلتها بی‌آورد تا کاربران بتوانند محتوای ویدئویی را مستقیم از طریق اسمارتفون یا تبلتشان روانه تلویزیونهای بیسیم کنند. سازندگان صفحه نمایش هم در تلاشند که فن‌آوری WiGig را درون تلویزیونها و مانیتورها جای دهند.

دسکتاپ‌های خلاق

hp_sprout_scan_certificate_ribbon_display_oct_2014-100526516-orig-100536137-large

دسکتاپ‌ها از همان اول هم جعبه‌هایی برای ایجاد خلاقیت در حد و اندازه‌های زمانشان بوده‌اند.

ولی سال آینده و با وجود فن‌آوری‌هایی چون دوربین‌های عمق سنج، اسکنرها و پرینترهای سه بعدی، این خلاقیت به اوج خودش خواهد رسید.

یکی از این دسکتاپ‌های خلاق، Sprout اچ پی خواهد بود. دستگاهی که به شکل یک All-in-one معمولی بنظر می‌رسد، ولی مجهز به آخرین فن‌آوری‌های تصویرسازی است. اسپروت در واقع دو صفحه نمایش دارد، یکی از این صفحه‌ها که نامش تاچ مت است روی میز و جای کیبورد قرار می‌گیرد. این ناحیه دقیقا همان جایی است که اشیا قرار گرفته روی آن از طریق دوربین سه بعدی روی مانیتور بالایی، اسکن می‌شوند. سپس پروژکتور روی اسپروت، شی اسکن شده را روی تاچ مت منعکس می‌کند و هنر مند می‌تواند با استفاده از انگشتانش آن را تغییر دهد. اسپروت با قیمت 1899 دلاری‌اش فعلا حسابی گران است، ولی می‌تواند بسیار و به ویژه در زمینه چاپ سه بعدی از اشیا به کار آید.

دل هم یک کانسپ از کیبورد مجازی دارد که تصویرش روی میز افتاده و کاربر می‌تواند روی آن عمل تایپ را انجام دهد.

کامپیوترهای تعاملی

img_1079-100536138-large

کامپیوترها بزودی خیلی فهیم‌تر شده و حرکات دست و چهره شما را درک خواهند کرد و قدرت تشخیص صدا و تصویر را خواهند داشت. سال آینده قرار است دوربین‌های 2D روی کامپیوترها با دوربین‌های RealSense 3D  اینتل جایگزین شوند. دوربین‌هایی که قادر به تشخیص اشیا و فاصله بین آیتم‌ها هستند. این دوربین‌ها با قابلیت تشخیص حرکت می‌توانند به کنسولهای بازی‌های حرکتی هم تبدیل شوند. اینتل حتی فراتر هم رفته و می‌خواهد با ایجاد توانایی تشخیص صدا و تصویر، کامپیوترها را قادر به درک حالات و عادات خواندن انسان کند. البته ویژگی‌های اخیر قطعا تا سال آینده آماده نخواهند شد و فعلا باید منتظر دوربین‌های سه بعدی باشیم.

سنسورهای زیست سنج

thinkpad-t430s-laptop-pc-close-up-view-finger-print-reader-6l-940x475-100536142-large

بزودی بدنتان می‌تواند عامل ورودتان به سیستم باشد.

تا پایان امسال اینتل قرار است نرم‌افزاری را آماده کند که از طریق آن افراد بتوانند به وب سایت‌ها از طریق تایید زیستی‌اشان وارد شوند. این فن‌آوری دو هدف دارد: تایید زیستی امن و قابل اعتماد است و از این پس کاربران نیاز ندارند که تعداد زیادی رمز عبور را به خاطر بسپارند. اپل در حال حاضر در سیستم  Apple Pay  خود از زیست سنج استفاده می‌کند و اینتل می‌خواهد این ویژگی را به پی سی‌ها هم اضافه کند.

باریکتر، سریعتر، سبک‌تر و البته بهتر

broadwell1-100309474-large

لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و هایبریدها، همین الان هم پر از ویژگی‌های گوناگون شده‌اند و خریدن یک کامپیوتر شخصی آسان نیست و قرار هم نیست آسانتر از اینی که است بشود.

کامپیوترها با آمدن لپ‌تاپ‌های باریک، باتری‌های قوی‌تر به خاطر وجود پردازشگرهای  Broadwell و Skylake  از اینتل و Carrizo از Micro Devices، رم‌های جدید DDR4 و سیستم عامل‌های جدید قرار است نسبت به گذشته پرشهای چند صد متری به جلو داشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی