به روزترین اخبار فناوری

صدای وب
کارهای من
آخرین نظرات

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

os

دعوای طرفداران سیستم‌های عامل اندروید و iOS به‌جای خود بسیار هیجان‌انگیز است و ممکن است طرفداران هریک از این سیستم‌های عامل دلایل خود را برای برتر دانستن محصول محبوب خود داشته باشند ولی حقیقت امر چیست؟ بازار به کدام سیستم‌عامل روی خوش نشان داده است؟ در ادامه و با نگاهی آماری به سیستم‌های عامل سال 2014، فاصله نجومی اندروید و iOS را مشاهده خواهیم نمود که شاید برای بسیاری از خوانندگان عزیز غیرقابل‌باور به نظر برسد.

  • ۰
  • ۰

سونی چندی پیش تلفن میان رده‌ی Xperia C3 را برای علاقمندان به عکاسی سلفی رونمایی کرد. اما ظاهرا این کمپانی ژاپنی قصد دارد محصول دیگری را به نام Sony Selfie در IFA 2014 رونمایی کند. محصولی که با شکل و شمایل کاملا متفاوت و البته عجیب روانه بازار خواهد شد.

Sony Selfi

  • ۰
  • ۰

Sharp

به تازگی با خبر شدیم که شرکت شارپ اسمارت فونی جدید را طراحی نموده است که به زودی آن را عرضه خواهد نمود. Aquos Crystal که نام اسمارت فون جدید این شرکت است، طراحی جالب و منحصر به فردی دارد.

  • ۰
  • ۰

بحث “روانشناسی” یکی از بحث هایی است که در کنار طراحی گرافیکی لوگو مورد توجه قرار می گیرد . به طور معمول انتخاب رنگ ، یکی از فرآیند های روانشناسی طراحی لوگو است ، اما این فرآیند چیزی بیش از انتخاب رنگ است .

لوگو قصد دارد تا خدمت یا شرکتی را معرفی کند و آن را بشناساند ، اما در روانشاسی طراحی لوگو ، به ماهیت لوگو فارغ از جنبه های معرفی و شناسایی می پردازیم .

لوگوی جدید و قدیم تویتتر در کنار هم

  • ۰
  • ۰
هکرهای روسی توانستند حدود 1,2 میلیارد رمز عبور از کارت های اعتباری را به سرقت ببرند که این سبک از سرقت اینترنتی عنوان "بزرگترین سرقت تاریخ اینترنت" را به خود اختصاص داده است.

هکرهای روسی توانستند بیش از 1.2 میلیارد پسورد و اطلاعات محرمانه و شخصی کاربران را از حدود 420 هزار وب سایت به سرقت ببرند.

در این گزارش آمده است: "علاوه بر اطلاعات شخصی، موارد قابل توجهی از اطلاعات امنیتی کشورها نیز به سرقت رفته است. سایت های داخلی روسیه نیز از این حمله در امان نماندند. بنا به اطلاعات منتشر شده، تمام هکرها حدودا بین 20 تا 22 ساله و از جنوب روسیه وارد سایت ها شده اند."

این موضوع در حالی مطرح می شود که چندی پیش مقامات کرملین به منظور حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان روسیه ای طرحی را به مجلس این کشور فرستادند که در صورت تصویب می تواند ضریب خطا و همینطور فاش شدن اطلاعات شخصی را به پایین ترین حد خود برساند.

بر اساس این طرح تا سال 2016 میلادی، شرکت های اینترنتی که در زمینه صفحات اجتماعی فعالیت دارند یا بانک های روسیه بایستی سرورهای خود را به داخل روسیه منتقل کنند در غیر این صورت سایت ها و منابع اطلاع رسانی آنها مسدود خواهند شد.
  • ۰
  • ۰

سال‌ها پیش لنگر کشتی‌ها بلای جان اینترنت ایران بود و این روزها کوسه‌ها بلای جای اینترنت جهانی شده‌اند. 

گوگل اعلام کرده که قصد دارد یک برنامه حفاظتی برای کابل‌های زیردریایی خود در برابر حملات کوسه‌ها ترتیب دهد. 

دان بلچر یکی از مدیران محصول گوگل در همایش Google Cloud Roadshow Event اعلام کرد که قصد دارد یک لایه محافظ به کابل‌های زیردریایی خود اضافه کند تا این کابل‌ها را از شر دندان‌های کوسه در آمان دارد. 

سابقه حمله کوسه‌ها به کابل‌های زیردریایی به ابتدای کارگذاری این کابل‌ها در دریا بازمی‌گردد. نیویورک تایمز در سال ۱۹۸۷ اولین بار خبر حمله کوسه‌ها به کابل‌های مخابراتی زیردریایی را منتشر کرد. چنین حملاتی اخیرا نیز به کابل‌های زیردریایی که عمدتا برای انتقال اطلاعات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند دیده شده است. 

در سال ۲۰۱۰ حمله گروهی کوسه‌ها به کابل‌های زیردریایی باعث اختلالات زیادی شد.

دلایل حملات کوسه‌ها به ارتباطات اینترنتی ما مشخص نیست اما یک تئوری وجود دارد که کوسه‌ها قادر به حس کردن جریان‌های مغناطیسی هستند این قدرتی است که آنها برای شکار در برابر طعمه‌های خود که جریان‌های مغناطیسی کمی دارند به کار می‌برند.

به نوعی می‌توان گفت کوسه‌ها مخالف جریان آزاد اطلاع رسانی نیستند بلکه تصورمی‌کنند احتمالا طعمه‌های زیادی از درون این کابلا در حال حرکت است و به همین دلیل به آن‌ها حمله می‌کنند. 

  • ۰
  • ۰

 پیش‌بینی می‌شود میزان فروش تلفن های همراه سامسونگ در سال آینده نسبت به امسال کاهش داشته و از 31 درصد سهم فروش بازار به 25 درصد برسد. به گزارش «اقتصادنیوز» آژانس اعتبار سنجی فیچ میزان فروش سال آینده سامسونگ را 25 درصد از بازار برآورد کرده است. این در حالی است که سال گذشته سامسونگ سهم 31 درصدی از فروش اسمارت‌فون‌های بازار را از آن خود کرده بود.

بر اساس گزارش سی نت، نیتین سانی، مدیر عامل موسسه فیچ که از معتبرترین آژانس‌های اعتبار سنجی در ایالات متحده آمریکاست، این افت میزان فروش را برای سامسونگ پیش‌بینی کرده است.

اخبار بد برای سامسونگ تنها به این پیش‌بینی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مارک نیومن، تحلیلگر موسسه برتنشتاین نیز در یک یادداشت در وال استریت ژورنال نوشته است: سامسونگ باید خود را برای یک مشکل بزرگ در دنیای فروش (فروش اسمارت‌فون) آماده کند. سامسونگ به یک تغییر قابل ملاحظه در استراتژی تلفن‌های هوشمند نیازمند است. او همچنین در بخشی از یادداشت خود سرمایه‌گذاران و سهام‌داران سامسونگ را دعوت به واکنشی در برابر این موضوع می‌کند، پیش از اینکه خیلی دیر شود.

کاهش فروش غول الکترونیک کره‌ای در دو بازار مهم چین و هند هم می‌تواند تایید کننده این موضوع باشد. سامسونگ قبلا بهترین تولید کننده تلفن‌همراه در این دو کشور بوده است اما فروش خود را در سه ماهه دوم 2014 به شدت از دست داده است. 

بخش تحقیقات شرکت canalys هم اعلام کرده است: چین موجب عقب راندن این غول کره‌ای شده است. از سه ماهه چهارم سال 2011 این اولین بار است که سامسونگ به رتبه دوم فروش در چین سقوط می‌کند و شرکت چینی شیائومی (xiaomi) جایگاه اول را از آن خود کرده است.

سامسونگ امید دارد تا با ارایه محصولات جدید و شاخص به بازار برگردد. 

  • ۰
  • ۰

1-google-logo.jpg

  • ۰
  • ۰

 این طور که پیداست سامسونگ تمرکز ویژه ای بر طراحی گوشی های تاشو دارد، پتنت های جدید منتشر شده از گوشی های آینده این کمپانی تاییدی بر این خبر می باشد.

اگر گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ طراحی ظاهری مشابه پتنت‌های منتشر شده، داشته باشد بسیار دستگاه جذابی می‌شود.



 این پتنت‌ها این نکته را نقل می‌کنند که این گوشی می‌تواند از وسط تا شود بدون اینکه بشکند و یا به دو تکه تقسیم شود همچنین این دستگاه از لحاظ نرم افزاری هم برای این کار بهینه شده تا با تشخیص حالت‌های مختلف خمش عملکرد‌های متفاوتی از خود نشان دهد.مثلا وقتی دستگاه را طوری تا کنید که نیمی‌از آن نقش پایه را بازی کند در قسمت دیگر برنامه ساعت اجرا می‌شود تا در شب‌ها برای شما نقش ساعت کوکی را بازی کند.


نباید مهم ترین مزیت این گوشی را فراموش کرد که کاربر می‌تواند گوشی هوشمندی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی را تا کند تا مقدار زیادی فضا از جیبش را اشغال نکند. اگر این طرح عملی شود و به صورت تجاری عرضه شود می تواند مشکل بسیاری از کاربران در مورد سایز گوشی ها و میزان فضایی که اشغال می‌کنند، را رفع نماید.

  • ۰
  • ۰

 رنگ طلایی در پرچمداران برندهای مختلف با استقبال خوب کاربران همراه بوده و حالا ال جی نیز تصمیم به ارائه نسخه طلایی G3 گرفته است.


گوشی هوشمند G3،  یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای به بازار عرضه شده است.
این گوشی دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 2560×1440 پیکسل است و از پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 801 با سه گیگابایت RAM بهره می‌برد.


از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین 13 مگاپیکسلی، باتری سه هزار می‌آمپری و پشتیبانی از نسخه 4.4.2 KitKat سیستم‌عامل آندروید اشاره کرد.

نسخه طلایی رنگ این گوشی هم‌اکنون در بازار انگلیس عرضه شده است.

  • ۰
  • ۰

 عنوان سریع ترین گوشی هوشمند دنیا را، Mi4 شیائومی از آن خود کرده است. این طور که پیداست این شرکت چینی به رقیبی سرسخت برای دیگر تولیدکنندگان تبدیل شده است.

این گوشی در مقایسات رسمی با iPhone 5s در رده مشابهی قرار گرفته و لقب اپل چینی ها نامیده می شود و از نظر اجرای برنامه های قدرت بالایی دارد.


طراحی و ساخت این گوشی با توجه بالایی انجام شده و یک قاب بدنه  آن در 193 مرحله صورت گرفته است. قیمت این گوشی 16 گیگابایتی که بدنه ای بزرگ تر از iPhone 5s دارد، 320 دلار می باشد.

  • ۰
  • ۰

تایپ فارسی در وب

تایپ و تصویر در کنار یکدیگر انتقال دهنده مفهوم هستند . در این بین تایپ نقش کلیدی و پررنگی ایفا می کند . گاهی اوقات تایپ بیان تصویری دارد و از کارکرد صرفا متنی خود خارج می شود و مفهوم را نیز به شکلی تصویری منتقل می کند . انواع فونت ها ، چیدمان ها و رنگ ها در متون به کارکرد تصویری تایپ کمک می کنند . تایپوگرافی خیلی خلاصه یعنی همین اهمیت دادن به وجه تصویری تایپ .

9a53cbfadbb2183b865d098b0e2adf93

  

  • ۰
  • ۰

آیا تا کنون برای شما پیش آمده است که دوست داشته باشید صفحه نمایش گوشی یا تبلت خود را برای مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید و یا اینکه حتی نخواهید خاموش شود؟ خوشبختانه این قابلیت در آندروید به‌راحتی قابل تنظیم است و ممکن است برای بسیاری از شما مفید واقع شود!

  • ۰
  • ۰

همان طور که در جریانید بحث انفجار یا آتش سوزی دیوایس های تولیدی برند کره ای سامسونگ مدتی است که خبرساز می شود و در گویا آی تی نیز چندین نمونه را پوشش خبری دادیم. در این بین تعدادی آیفون ساخت اپل نیز از غافله عقب نمانده اند و آن ها نیز همین راه را دنبال کرده اند!

Capture

ماجرا از آن جایی شروع می شود که هواپیمایی قصد داشت از مقصد پایتخت رژیم صهیونیستی به پراگ حرکت کند. گزارش شده است که این هواپیما دارای ۱۵۰ نفر سرنشین بوده است. طبق گفته های شاهدان عینی، از کیف دختری به نام Yardin Levi دود برخاسته بود و این دخترک پس از باز کردن کیف خود متوجه شده است که آیفون ۵ خود در حال سوختن است! گویا دود ناشی از سوختن آیفون ۵ وی آن قدر زیاد بوده است که فضای کابین هواپیمارا پر کرده است.

پس از این که دود فضای کابین را پر کرد، مهمانداران و خدمه هواپیما مسافران را تخلیه کرده و به یافتن سرمنشا و علت دود برخاسته مشغول شدند.

Capture

تنها تصویری که از آیفون ۵ حادثه دیده به دست آمده است، همین تصویر بالا است. گزارش شده است که خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی به جای نگذاشته است. شایان ذکر است که علت اصلی این حادثه تا به حال مشخص نشده است.

  • ۰
  • ۰

ascend-mate7

گویا چندین تصویر از اسمارت فون Ascend Mate 7 در اینترنت منتشر شده است و برخی جزئیات آن را آشکار کرده است.

جزئیات و مشخصات به دست آمده درباره این گوشی بسیار محدود است اما انتظار می رود که این گوشی با یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p ظاهر شود و رم آن ۲ یا ۳ گیگابایت خواهد بود همچنین به بودن سنسور اثر انگشت در آن نیز اشاره هایی شده است.

دیگر مشخصات Ascend Mate 7 شامل دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی و اندروید ۴.۴ کیت کت می باشد گفته شده است که ممکن است نسخه آزمایشی اندروید L روی آن نصب شود.

به هر حال چند هفته دیگر تا زمان معرفی این اسمارت فون باقی مانده است ممکن است که در طول این مدت تصاویر و جزئیات بیش تری درباره آن فاش شود اما بهتر است که تا زمان معرفی رسمی آن صبور باشیم.

  • ۰
  • ۰

گوشی هوشمند ال‌جی G3 برنده سه جایزه “Best of the Best” گردید
که نشانه پیشتازی ال‌جی در طراحی رابط کاربری(
UX) می‌باشد.

  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین نیازهایی را که در هر نوع دستگاه هوشمند و دیجیتالی وچود دارد، امکان مخفی‌سازی و دور از دسترس قرار دادن فایل‌های مورد نظر می‌باشد. اکثر سیستم عامل‌ها در این زمینه اپلیکیشن‌های مخصوصی دارند که سیستم‌عامل اندروید نیز از این قاعده استثنا نیست. امروز قصد داریم شما را با برنامه‌ی جدید و کاربردی Andrognito آشنا سازیم.

  • ۰
  • ۰

این تصویر مربوط به اولین اسمارت فون جهان است که سیمون نام دارد و توسط شرکت IBM ساخته شده است که حدود ۵۰.۰۰۰ واحد از این دستگاه فروخته شده است.

  • ۰
  • ۰

در این مقاله، راه های موثر در افزایش پیج رنک و افزایش پیج رنک را به شما نشان می دهیم. همچنین هاست و دامنه رایگان برای شما! که در واقع قسمت دوم مقاله آموزش سئو هست.

  • ۰
  • ۰

گوگل پربازدیدترین سایت جهان است. بسیاری از مردم، حتی برای ورود به سایت هایی که آدرس آنها را می‌دانند، ترجیح می‌دهند تنبلی کرده و به جای تایپ کامل آدرس سایت، از گوگل استفاده کنند. بسیاری از مرورگرهای وب، اگر کلمه‌ای را در محل آدرس آنها تایپ می‌شود، به عنوان آدرس یک صفحه تشخیص ندهند، بلافاصله آن کلمه را در گوگل جستجو کرده و نتیجه را نمایش می‌دهند. از گوگل، داستان‌ها و حرف‌های زیادی گفته شده و شنیده‌ایم، اما شاید خواندن، این چند نکته در کنار یکدیگر، خالی از لطف نباشد.

  • ۰
  • ۰

همراه اول که مدتی‌ست با وزارت ارتباطات مذاکره می‌کند تا بتواند مجوز ۳G را دریافت و از ابتدای شهریور خدمات نسل سه و چهار را به مشترکان خود ارائه دهد.

انحصار رایتل برای ارائه ۳G تا آخر مردادماه به پایان می‌رسد و به خواسته‌ی وزیر ارتباطات، پس از اتمام این دوره، بدون وقفه باید کشور از خدمات نسل‌های بالاتر بهرمند گردد.

  • ۱
  • ۰

متون هم‌تراز (Justified Text)

متون هم‌تراز به پاراگراف‌هایی گفته می‌شه که از از سمت راست و چپ حاشیه مشخصی دارن و درواقع طول هرخط در پاراگراف طوری تنظیم می‌شه که انتهای هر خط، با انتهای خطوط دیگه در یک راستا باشن. ازین روش در تایپوگرافی متون چاپی استفاده زیادی می‌شه. مثلا اگر به روزنامه‌ها و کتاب‌های چاپ شده دقت کنید، می‌بینید که تقریبا همه متناشون به این شکل تنظیم شدن. هم‌ترازی متن به خواننده کمک می‌کنه که راحت‌تر متون رو مطالعه کنن و چشمشون خسته نشه و یه حس تقارنی هم القا بشه. متن زیر یک پاراگراف از کتاب The Great Gatsby هست:

  • ۰
  • ۰

آخرین نسخه فبلت معروف سامسونگ، نوت 4، با معیارهای AnTuTu محک زده شد. این تصویر برخی از ویژگی های فنی این دستگاه را نشان می دهد. این فبلت دارای سیستم عامل اندروید 4.4.4 و مدل CPU آن سامسونگ اکسینوس 5433 هشت هسته ای (Samsung Exynos 5433 Octa core) می باشد. نسخه اسنپدراگون 805 آن نیز موجود می باشد.

رزولوشن 2560* 1440 آن با همراهی دوربین 15.8 مگاپیکسلیش تصاویر شگرفی بدست می دهد. طبق گفته ها اندازه صفحه نمایشگر آن 5.7 اینچ است و این نشان می دهد که نوت 4، ppi بالای 500 خواهد داشت. در حالی که بالاتر از 9000 نخواهد بود ولی نمایشگری زیبا و تأثیرگذار بدست خواهد داد. همچنین این دستگاه دارای قابلیت ذخیره 16GB می باشد و انتظار می رود پورت کارت microSD نیز در آن تعبیه شده باشد. با اینکه هنوز سامسونگ این ویژگی ها را تأیید ننموده است ولی این غول تکنولوژی کره ای نوت 4 را در سوم سپتامبر در مراسم IFA برلین آشکار خواهد نمود.

گالگسی نوت 4 سامسونگ

  • ۰
  • ۰

windows-phone-8-1-os-main-640x0

شرکت مایکروسافت به تازگی اپلیکیشنی مشابه با Snapchat را برای کاربران ویندوز فون با نام WindUp منتشر کرد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه تبادل پیام و تصاویر را میدهد.

اکنون کاربران ویندوز فون هم نیز می توانند که طعم داشتن Snapchat را بچشند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد که پیام های متنی،صوتی،تصویری و ویدئویی را برای هم ارسال کنند همچنین این قابلیت را دارد که به صورت خودکار پیام های ارسالی شما را پس از مشاهده دوستتان پاک کند.

اپلیکیشن WindUp اکنون در ویندوز فون استور به صورت رایگان در دسترس است. مایکروسافت اعلام کرده است که هدف آن از انتشار WindUp رقابت با دیگر سرویس ها نیست و فقط قصد سنجیدن خلاقیت خود را داشته است.

  • ۰
  • ۰

اگر شما صاحب یک Xperia M2 هستید، این خبر خبری بسیار خوش برای شماست! چرا که امروز، بروزرسانی اندروید ۴.۴ KitKat برای Xperia M2 منتشر شد.

sony-xperia-m2-1

گویا این بروز رسانی تازه منتشر شده است و فعلا تنها در کشور های فرانسه، ایرلند، روسیه، سنگاپور و تایلند در دسترس کاربران است، البته حتی اگر شما در این کشورها هم به شبکه ای دسترسی داشته باشید باز هم باید منتظر بمانید تا بروز رسانی به منظقه تان برسد.

این بروز رسانی تنها برای مدل LTE-D2303 عرضه شده و مدل های D2305 و D2306 فعلا بدون کیت کت مانده اند، یا به عبارت دیگر تنها نسخه LTE کیت کتی خواهد شد و نسخه دو سیم کارته (M2 Dual) و نسخه معمولی فعلا از کیت کت بی بهره می مانند، البته واضح است که مدل های ذکر شده نیز به زودی این بروز رسانی را دریافت می کنند.

اگر شما یک Xperia M2 LTE دارید، احتمالا می توانید آن را در چند روز آینده بروز رسانی کنید.

  • ۰
  • ۰

iphone-63

چند روز پیش تصویری از صفحه نمایش ۴.۷  اینچی آیفون ۶ فاش شد که با توجه به اخبار در ماه آینده شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

اخیرا یک نشریه چینی به نام اپل دیلی تصویری از مدل ۵.۵ اینچی در کنار مدل ۴.۷ اینچی آیفون ۶ منتشر کرده است که تصاویر آن ها به خوبی پیدا است همچنین این وب سایت چند تصویر از سخت افزار این گوشی را نیز منتشر کرده است.

iphone-611همانطور که قبلا اعلام کردیم مدل ۴.۷ اینچی آیفون ۶ دارای باتری ۱,۸۱۰ mAh و سایز  بزرگتر آن یعنی مدل ۵.۵ اینچی دارای باتری ۲۹۱۵ mAh این در حالی است که باتری آیفون ۵ اس ۱۵۶۰ mAh است.

iphone-621

همانطور که در گزارش های قبلی اعلام کرده بودیم ۹ سپتامبر به طور رسمی آیفون ۶ معرفی می شود و اپل به تمامی شایعات پایان خواهد داد حال تا روز موعد باید صبور باشیم.

  • ۰
  • ۰

به گزارش ایتنا، به علت تکمیل ظرفیت روترهای قدیمی، سرعت اینترنت در چند روز آینده کاهش می‌یابد.

متخصصان علت مشکل را محدود کردن تعداد روتر‌ها می‌دانند که این روتر‌ها می توانند به طور همزمان باهم در اینترنت فعال باشند. تعداد روترها محدود است و با وجود گستردگی کنونی اینترنت، ۵۱۲ هزار روتر کافی نیست.

جدول مسیردهی اینترنت از طریق روترها به Border Gateway Protocol) BGP) موسوم است. BGP شامل روترهایی ‌ست که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت برای هدایت ترافیک از آنها استفاده می کنند. به علت به حداکثر رسیدن ظرفیت BGP‌ها، هدایت این حجم از ترافیک از طریق تجهیزات فعلی مقدور نیست.

در چند روز گذشته، کند شدن اینترنت در بسیاری از کشورهای غربی محسوس بود و بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌های اینترنتی نتوانستند به کاربران خود سرویس دهند. هشدار داده شده که در صورت عدم رفع این مشکل، سرعت اینترنت در روزهای آینده کمتر خواهد شد.