به روزترین اخبار فناوری

صدای وب
کارهای من
آخرین نظرات

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کمتر از 2 هفته به پایان سال 2014 مانده و دنیا خود را برای ورود به سال 2015 آماده می‌کند. همه‌ قشرهای جامعه منتظر رسیدن سال نو و پیشرفت‌هایی که در آن رخ خواهد داد، هستند. طرفداران تکنولوژی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
اما نگاه ما فقط به آینده نیست. گه‌گاهی برمی‌گردیم و نگاهی هم به پشت سرمان می‌اندازیم و محصولات عرضه شده اخیر را با هم مرور می‌کنیم. باید بگوییم که سال 2014، سال بسیار پرباری برای صنعت موبایل بود. در این سال شاهد به کار رفتن صفحات QHD در اسمارت‌فون‌ها بودیم. عمر باتری اسمارت‌فون‌ها پیشرفت کرد. غول کوالکام یعنی اسنپدراگون 810 معرفی شد و شرکت نامدار corning، از گوریلا گلس 4 رونمایی کرد. اغلب این پیشرفت ها در پرچمداران سال آینده شرکت‌های مختلف استفاده خواهند شد. اما امروز هدف ما  این است که با بررسی اسمارتفون‌های مشهور و پرچمدار سال 2014، آن‌ها را در موارد مختلف از جمله طول عمر باتری، ضخامت، سایز صفحه نمایش، دوربین و … رتبه بندی کنیم. این آمار از سایت معتبرفون آرنا گرفته شده است و ما در نتایج آن بی‌تقصیر هستیم!

  • ۰
  • ۰

در زمانه‌ای که همه چیز تو جیبی و باریک شده است، کامپیوترهای شخصی به اندازه دایناسورها دیده می‌شوند، اما ظاهرا سال 2015 عزمش را جزم کرده تا تحولی شگرف در پی‌سی‌های دوست داشتنی ایجاد کند، تحولی که باعث تعاملی‌تر شدن، جالب‌تر شدن و پیشرفته‌تر شدن کامپیوترهای شخصی می‌شود.

در مطلب زیر با 6 تغییر بزرگی که قرار است روی حوزه پی‌سی‌ها تاثیر شگرف بگذارد، آشنا می‌شوید.

  • ۰
  • ۰

این بار یکی دیگر از ابزاراهای ارتباطی “وایبر” به جمع باز های موبایلی پیوست.اکثر دارندگان گوشی های هوشمند با اپیلیکیشن وایبر آشنایی دارند و کم و بیش از آن به عنوان یه یکی از ابزارهای ارتباطی استفاده می کنند.

این بار وایبر برای کاربرانش هدیه ای به ارمغان آورد و آنهم اضافه شدن بخش بازی به این ابزار ارتباطی در آینده نه چندان دور خواهد بود .این ابزار ارتباطی در چند ماه گذشته با اعمال یک سری تغییرات در پلتفرم که شامل تغییرات در ظاهر و اضافه شدن سرویس VoIP  بود توانست کاربران بیشتری را جذب نمایید و به عنوانی یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در جهان شاخته شود.

 

Viber-Candy-Mania

 

  • ۰
  • ۰

از دوران چت با یاهو مسنجر و اس ام اس بازی با گوشی، تا به امروز، همواره پیام‌رساندن یکی از بخش‌های مهم هر صبح و شب ما بوده است. چه برای کارهای ضروری و چه برای سرگرمی و در ارتباط بودن با دوستان؛ به برنامه‌های پیام‌رسان نیاز خواهیم داشت. تا جایی که هر برنامه‌ای را هم از روی دستگاه خود پاک‌کنیم این‌ها را پاک نمی‌کنیم! حذف این قبیل برنامه‌ها یعنی قطع ارتباط با محیط بیرون!

به همین منظور امروز بر آن شدیم تا دو برنامه شاخص در این زمینه را باهم مقایسه کنیم و ببینیم کدام‌یک بر دیگری برتری دارد؟ WhatsApp و Hangouts از گوگل.