لوگوی گوگل از سال ۱۹۹۸ که Sergey Brin (یکی از دو موسس گوگل) اون رو با برنامه رایگان GIMP طراحی کرد، تغییر چندانی نکرده است. در واقع فقط اجرای آن چند بار به روز شده است. مانند همین آخری که چند ماه پیش اتفاق افتاد و لوگو را حسابی تخت و خوشرنگ کرد. همانند استایل iOS7 که اتفاقا در همان روزها روی کار آمده بود. خیلی خوب و هماهنگ و فکر شده.
لوگوی توییتر از آن اتفاقهای بامزه است. لوگو به صورت آماده از وبسایت iStockPhoto به قیمت ۱۰ یا ۱۵ دلار خریداری شده است و احتمالا طراح آن Simon Oxley چیزی بیشتر از ۶ دلار دریافت نکرده است.
Paul Rand را نمیدانم چقدر میشناسید. طراح گرافیک اهل نیویورک، مدرنیست و خیلی خفن و اینها بوده که سال ۱۹۹۶ فوت کرد. احتمالا معروفترین کارش که همه میشناسیم لوگوی آی.بی.ام است. برای طراحی لوگوی Enron در دهه ۱۹۹۰، ۳۳ هزار دلار دستمزد گرفته است.
لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط Wolff Olins در سال ۲۰۰۷ با دستمزدی حدود ۶۲۵ هزار دلار طراحی شده است.
لوگوی پپسی -که پارسال تغییر بیجا و زشتی هم کرد به نظرم- در سال ۲۰۰۹ یک میلیون دلار هزینه برداشت. زحمتش را طراحان Arnell Group کشیدند.
لوگوی نایک قصه جالبی دارد. وقتی Carolyn Davidson در دوران دانشجویی -سال ۱۹۷۱- با دستمزد ۳۵ دلاری نشان معروف نایک را طراحی کرد، هنوز چیزی به اسم نایک وجود نداشت و در واقع نام کمپانی روبان آبی بود. و خب کی فکرش را میکرد که دوازده سال بعد هدیهای شامل یک انگشتر الماس با نشان نایک و قدری از سهام کارخانه را دریافت کند.
NeXT را شاید خیلی نشناسیم، طراح آن همان Paul Rand خبره است و ۱۰۰ هزار دلار در سال ۱۹۸۶ برای آن دریافت کرده است.